Programy partnerskie czy konkursy ?

programy partnerskiePanująca wciąż recesja wymusza na przedsiębiorcach opracowywanie coraz bardziej skutecznych metod na promocje swoich towarów i usług. Oczywiste jest, że w ostatnim czasie taką funkcję marketingową pełniły konkursy. Ich siła oddziaływania na ludzi wciąż jest duża, jednak stają się powoli męczące dla konsumentów.

Spotykane na każdym kroku darmowe konkursy mimo oferowania możliwości wygrania ciekawych nagród zaczynają denerwować. Zbyt często wykorzystywany przez agencje marketingowe chwyt promocyjny, stał się obecnie nieatrakcyjny. Na szczęście dla handlowców nie jest to jedyna efektywna metoda na reklamę. Od pewnego czasu zaczęły w to miejsce powracać programy partnerskie. Coraz częściej duże sieci handlowe korzystają z pozytywnych właściwości jakie one oferują. Takim przykładem mogą być wydawane wspólnie z bankami karty kredytowe. Klient decydując się na wspomnianą kartę kredytową otrzymuje dzięki niej szereg ułatwień w placówkach, które  biorą udział w danym programie. Najczęściej są to rabaty lub gromadzone punkty, które można następnie wymieniać na nagrody. W ten sposób kupujący jest  ‘przywiązywany’ do pewnej grupy firm i z nimi współpracuje, co rodzi korzyści dla wszystkich stron.